Halaman

Isnin, 12 November 2012

Andrej Pejic, Supermodel Lelaki Yang Jelita



Andre Pejic ini merupakan supermodel lelaki tetapi mempunyai wajah yang cukup jelita dan ia menjadi rebutan oleh pereka-pereka fesyen yang terkenal di dunia. Keistimewaan Andrej yang tidak dimiliki oleh model lain ialah dia boleh mengenakan pakaian wanita dan lelaki. Wajah dan susuk badan yang cantik telah membuat ia menerima tawaran untuk menggayakan pakaian wanita berbanding pakaian lelaki.

Ramai yang beranggapan Andrej  merupakan seorang transgender kerana perwatakkannya yang begitu mirip seperti wanita,namun Andrej menegaskan bahawa dia tetap seorang lelaki dan selesa dengan tubuh badan beliau. Mari kita mengenali serba sedikit mengenainya.




Nama sebenar                - Andrej Pejic
Tarik lahir                       - 28 Ogos 1991
Tempat lahir                   - Tuzla, SR Bosnia-Herzegovina,SFR Yugoslavia
Kerjaya                          - Supermodel
Gelaran                          - Androgynous look
Kewarganegaraan          - Australia
Tingi/Berat                     - 188cm/67kg
Ukuran Bentuk Badan    - 34,26;35
Keluarga                        - Ibu bapa (bercerai) dan abang
Makanan kegemaran      - Masakan ibu terutamanya kek






Andrej dan abangnya,Igor dilahirkan di Bosnia. Berikutan dengan peperangan Bosnia, keluarga Andrej menjadi pelarian ke Serbia dan berteduh di kem pelarian berdekatan Belgrade. Ketika ditanya tentang pengelaman pahit beliau menjadi pelarian, Andrej berkata dia berasa gembira kerana hidup di kem yang berkomuniti,beliau juga berpeluang pergi ke sekolah bersama ramai kawan dan ingatannya sangat bebas di sana.

Keluarga Andrej mengambil keputusan untuk berpindah ke Melbourne, Australia pada tahun 2000. Andrej memulakan kerjayanya sebagai model pada tahun 2008. Kerjayanya memuncak pada Januari  2011 di Paris Fashion shows apabila Andrej mengenakan busana lelaki ciptaan Jean-Paul Gaultier dan busana wanita ciptaan Marc Jacobs. Dan dari situ Andrej menerima banyak tawaran modelling yang melimpah ruah. Ibunya juga tidak menjangka bahawa anak bongsunya menjadi model untuk pakaian wanita namun ibunya tetap menyokong kerjaya anaknya.






Pada September 2011, Andrej tersenarai tempat ke-18 dalam Top 50 Male Model dan beliau juga tersenarai tempat ke-98 dalam 100 Sexiest Women in the World  untuk majalah FHM .



Tiada ulasan:

Catat Ulasan